Natural Born Killers

Opis forum


#1 2011-08-25 16:39:44

 Marsjanka

Lord

4680265
Zarejestrowany: 2011-08-11
Posty: 14
Punktów :   

Hunter

Hunter – Poradnik PvE

1. Hunter ogólne informacje
2. Najważniejsze staty
3. Talenty i rotacje
4. Pet

1.Hunter ogólne informacje
Rasy, które mogą wziąć tę klasę:  Dwarf, Night Elf,  Draenei,  Orc, Tauren, Troll, Bloof Elf

Może nosić zbroje: cloth, leather oraz mail (od 40 lvl)

Może używać broni:
- staff
- dagger
- thrown
- fist
- polearm
- 1-hand sword
- 2-hand sword
- 1-hand axe
- 2-hand axe
- gun
- bow
- crossbow
- dual wield

Każdy wie, że hunter to klasa walcząca na dystans. Minimalny dystans przy atakach z łuku bądź innej broni dystansowej wynosi 5yd. I jest klasą, która w walce wręcz jest praktycznie zerem. Dużą role odgrywa także pet huntera. Hunterzy to jedyna klasa, która może nazwać swoje pety i jedna z dwóch, które w ogóle mogą mieć tego typu pomagierów - Hunter i Warlock. O ile Warlock ma ograniczony wybór, co do przywołańców, o tyle Hunter może przebierać w petach jak gość przy szwedzkim stole - większość mobów klasy BEAST jest do oswojenia i wykorzystania w walce.

2. Najważniejsze staty
Najważniejszy jest Hit Rating. Powód jest prosty:  "you can't crit what you can't hit". Hit Rating powinien się utrzymać na poziomie 8%, co pozwoli nam nie pudłować. 8% szansy na trafienie równa się około 262 Hit rating. Mamy dostęp do wielu itemów, dzięki którym możemy znacząco podnieść ilość naszego hita. Bardzo przydatnym talentem jest również Focused Aim z drzewka MM. Z doświadczenia wiem, że nie warto na tym talencie oszczędzać. Lepiej mieć nawet ten 1% hita więcej, niż missować na przykład Chimera Shoty ;-p Oprócz niego istnieje cała masa gemów, które pozwolą nam na podniesienie hita. Najlepszym z nich jest yellow gem Rigid Dragon's Eye, który dodaje nam 34 hita, niestety wymagane jest tu posiadanie JC na poziomie 350.

Drugą priorytetową statystyką jest bez wątpienia Agility/ Attack Power. Po osiągnięciu hit capa warto inwestować maksymalnie w agility, bo czysty AP/Crit jest po prostu nie opłacalny. Im więcej agility tym lepiej, dlatego wszystkie gemy oraz enchanty powinniśmy uzupełniać na maksa w agility. Natomiast dzięki talentowi Careful Aim dostajemy AP, które pomaga nam w osiągnięciu lepszych wyników. Przy tym punkcie warto dodać, że na peta najlepiej wybrać wilka ze względu na jego zdolność  Furious Howl, który daje nam 204 AP (rank 5). Dla samego huntera jest to bardzo dobry buff zważywszy, że utrzymuje się 20 sekund a cd wynosi jedynie 40 sekund.

Kolejna ważna statystyka dla huntera to intellect. Marksmanship jest najbardziej wymagającym buildem, jeśli chodzi o zużycie many, dlatego powinniśmy utrzymywać intellect na przyzwoitym poziomie. Nie jest to oczywiście najważniejszy stats, ale nie wolno go lekceważyć. Im dłużej utrzymamy się bez zmiany aspectu na Aspekt of the Viper tym lepiej dla naszego ogólnego dpsu.

Następne statsy, na które warto zwrócić uwagę to Armor Penetration, Critical Strike Rating oraz Haste. Stosunkowo niewielkie ilości ArP potrafią zdziałać cuda. Mamy dosyć dużo itemów, które posiadają na sobie ArP, dlatego nie musimy zbytnio kombinować, wystarczy poczekać a wszystko przyjdzie z czasem. Haste jest również bardzo przydatne. O ile dla BM huntera haste nie jest priorytetem, o tyle MM i Survi Hunter powinien mieć trochę Haste, żeby przyspieszyć swoje ataki (w szczególności Steady oraz Auto shot). Jednak nie warto stawiać haste ponad agility, dlatego przy doborze itemów warto zwrócić uwagę na to, żeby utrzymać pewną równowagę. Nie wszystko, co posiada haste jest odpowiednie dla huntera i nie warto tracić cennych punktów AP czy Crita dla tej minimalnej zmiany w prędkości. Oznacza to, że NIE gemujemy, nie enchantujemy się pod haste, a po prostu bierzemy to, co na sprzęcie sie trafi. Ogólnie hunter większy pożytek bedzie miał z Agility, Crit rating/Armor Penetration rating niż z Haste. Jeżeli chodzi o Crit Strike Rating – zależny on jest od Agility, na zasadzie im większe agi, tym większy crit: 1 Agility = 0,552 Critical Strike Rating na 80lvl-u.

3. Talenty i rotacje
Hunter posiada 3 buildy: Beast Mastery, Marksmanship i Survival. O ile BM może sprawdzać się na samym początku przy expieniu, o tyle osobiście nie polecam go w późniejszym czasie. W BM wiele zdolności i umiejętności huntera zależne jest od jego peta, który niestety na WotLKu na instancjach oraz rajdach nie cieszy się zbyt dużą przeżywalnością. Aby osiągnąć najlepszy DPS na inście bądź rajdzie mamy do wyboru 2 rodzaj talentów MM albo Survi - oba są dobre i oba robią mniej więcej taki sam DPS, wszystko zależy głownie od gearu, jaki posiadamy. Postaram się w miarę moich możliwości opisać oba, w BM wspomnę tylko o najważniejszych faktach.

Na początku walki oczywiście używamy Hunter's Mark na bossa i Misdirection na tanka. Skille takie jak Rapid Fire itp. proponuje używać na początek walki. Gdy jesteśmy blisko przejęcia aggra używamy Feign Death.
Jak wiadomo hunter posiada aspekty, które także nam pomagają. Tylko jeden Aspect może być włączony na raz. Podstawowym i najczęściej używanym jest Aspect of the Hawk lub Aspect of the Dragonhawk, choć czasem, gdy nam zabraknie many polecam użyć Aspect of the Viper, chociaż przez chwilę by resnąć sobie trochę many. Na szybsze przemieszczanie pozwala nam Aspect of the Cheetah lub Aspect of the Pack (zwiększa prędkość wszystkich członków drużyny o 30%). Natomiast Aspect of the Wild zwiększa nam oraz członkom party nature resistance.

Innym skillem huntera, który zwiększy nam dpsa jest wykrywanie typów mobów: Track Humanoids, Track Undead, Track Giants, Track Elementals, Track Dragonkin, Track Demons, Track Beasts.
Ustawiamy to zgodnie z typem mobów, które bijemy.

1)    Marksmanship
Marksmanship to najpopularniejsza grupa umiejętności Huntera, która koncentruje się na zwiększaniu obrażeń zadawanych z dystansu. W bliskim zasięgu z wrogiem niemal wszystkie talenty i umiejętności z tej grupy są bliskie bezużyteczności, ale Hunter jest w stanie z powrotem stworzyć dystans między przeciwnikiem (np. za pomocą zamrażającej pułapki). Wartymi wspomnienia talentami są Trueshot Aura (zwiększa attack power członków drużyny o 50), która jest bardzo przydatna podczas rajdów, czy Lethal Shots (zwiększa szansę na critical podczas ataku z dystansu). Hunter MM robi głownie fizyczne(physical) obrażenia, co sprawia, że moby lub bossy posiadające dużą ilość armoru będą dostawać mniejsze obrażenie, ale nie sprawia to, że te talenty są gorsze.

Rotacja dla Marksmanship Huntera wygląda następująco:

Serpent Sting -> Chimera Shot(+Silencing Shot z macro)  -> Aimed Shot/Multi Shot -> Arcane Shot-> Steady Shot

Na początku warto zaznaczyć, że idealna rotacja nie istnieje. Każda walka jest inna i bardzo często wymaga przemieszczania się. Co za tym idzie nie można stać w miejscu i czekać na zejście cooldown'ów. Sami musimy decydować o tym jak się ustawić i w jakiej kolejności używać kolejne shoty, aby uzyskać jak najlepszy dps. Dlatego niektóre skille huntera mają wyższy priorytet od innych (jak w powyższej "rotacji").
Jeśli chodzi o szczegóły to Serpent Sting wystarczy rzucić tylko raz, ponieważ Chimera Shot będzie go co 10 sekund odnawiać. Po wystrzeleniu Arcane Shota spamujemy Steady Shot do czasu, aż któryś z poprzednich skilli nie zejdzie z cd. Warto pamiętać, że Chimera, Aimed oraz Arcane Shot powinny być wystrzelone natychmiastowo po skończeniu cd, więc jeśli została jedna sekunda do końca cd któregoś z nich, nie warto zaczynać castu kolejnego Steady Shota, ponieważ Steady zadaje dużo mniej dmgu w porównaniu do reszty skilli. Wszystko opiera się zatem na odpowiednim doborze kolejnych shotów. Silencing Shot natomiast jest skillem instant oraz nie oddziałuje na global cooldown. Co za tym idzie możemy go użyć w każdym momencie bez przerwania innego casta. Najlepiej zrobić sobie na niego macro, w którym połączymy go z chimerą albo steady shotem. Dzięki temu nie musimy uważać na cd i skill będzie używany cały czas, zaraz po zejściu z cd. Nie jest to może najtańszy skill jeśli chodzi o zużycie many, ale Silencing Shot jest po prostu dodatkowym dmgem.
Bardzo ważnym skillem jest KILL SHOT, nie tylko w MM, ale również w pozostałych buildach. Należy wyrobić sobie nawyk, ze gdy tylko cel zejdzie poniżej 20% hp należy go natychmiast użyć.


2)    Survival
Survival to grupa, która ma kilka interesujących talentów. Wsparcie, jakie oferuje jest przydatne dla każdego Huntera. Survival w odróżnieniu od Marksmanship oferuje wiele defensywnych umiejętności jak np. Survivalist (zwiększa życie Huntera) czy Deflection (zwiększa szansę na odparowanie ataku wroga). Ponadto do Survival należy umiejętność Feign Death (Hunter udaje, że umiera i mobów przestają się nim interesować), która jest bardzo przydatna w PvE, a w PvP tylko, jeśli przeciwnik jest mało doświadczony, a także wszelkiego rodzaju pułapki. Zadawane w Survi obrażenia opierają się na większej ilości skilli niż poprzednie talenty, lecz podstawowym skillem tutaj Explosive Shot. W wypadku wyboru tych talentów hunter robi bardzo dużo obrażeń z magii.
Jednymi z podstawowych rotacji dla Survival Huntera jest:
Explosive Shot -> Black Arrow -> Serpent Sting ->Aimed Shot/Multi shot -> Steady Shot
lub
Serpent Sting -> Explosive Shot -> Black Arrow -> Aimed Shot/Multi Shot -> Steady Shot

Explosive Shot używamy, gdy tylko minie jego cooldown, a w czasie cd spamujemy Steady Shotami (zamieniając jeden Steady Shot na Aimed, jeśli nie jest na cd. Na trashu zamiast Aimed Shot używamy Multi Shot). Należy również pamiętać o wrzucaniu Serpent Stinga, gdy tylko zniknie z naszego celu. Survival hunter nie powinien używać Arcane Shota, ze względu na to, ze dzieli on swój cd z Explosive Shot, a w przypadku wystąpienia Lock and Load to właśnie Explosive powinien zostać użyty. Mam nadzieje, ze nie musze przypominać, ze Kill Shot jest tu, tak jak w MM, priorytetem i należy go użyć, gdy tylko nasz cel będzie miał mniej niż 20% hp.

Lock and Load to zdolność, dzięki której nasze 2 następne Explosive Shoty nie powodują cooldowna. Wielu hunterów po prostu wali wtedy darmowe Explosive Shoty jak najprędzej. Jest to BŁĄD. Explosive Shot po trafieniu zakłada DoTa (damage over time), który w ciągu 2 sekund uderza jeszcze 2 razy. Należy więc uważać, by nie zaaplikować kolejnego Explosive, zanim pierwszy się skończy.
Są 2 metody strzelania podczas Lock and Load:
- Explosive Shot - odczekać 0.5s – Explosive Shot - odczekać 0.5s – Explosive Shot  - najlepszy wybór, jednak z wysokim latency ciężko jest go wykonać poprawnie
- Explosive Shot – Steady Shot (lub Aimed Shot) – Explosive Shot – Steady Shot – Explosive Shot - jest to łatwiejszy sposób i robi niewiele mniejszy DPS.

3)    Beasts Mastery
Beast Mastery to umiejętności związane bardzo często z petem Huntera, zwiększające jego defensywę, ofensywę oraz obdarzające pupilów dodatkowymi skillami. Beast Mastery to jednak również Aspecty, które pomagają mu (oprócz wymienionych wcześniej jest tu również Aspect of Beast, który sprawia, iż Hunter jest niewykrywalny przez Tracking) a także interesujące talenty jak np. Intimidation (pet stunnuje wroga na 3 sekundy i buduje hate na sobie) czy Bestial Wrath (pet zadaje 50% więcej obrażeń i jest niewrażliwy na efekty fear czy stun).

4. Pet
Niezależnie od speca, który wybierzemy, pet odgrywa u Huntera bardzo ważną rolę i powinniśmy zachować rozwagę przy jego wyborze. Hunter może oswoić zwierzaka osiągając 10 lvl – dostaje wtedy u swojego trenera questa składającego się z 3 części, po wykonaniu którego będzie mógł w pełni Cieszyc się posiadaniem peta.
Najlepszym petem do PvE dla robienia najlepszego dpsa jest, jak już wspomniałam, wilk ze względu na jeden ze swoich skilli, który dodaje nam AP.
Pety można podzielić na 3 grupy: Tenacity, Feriocity oraz Cunning.
Tenacity – pety z tej grupy mają dużo zdolności, które pozwalają im dłużej utrzymać się przy życiu, chronić swoich przyjaciół oraz trzymać focus wrogów na sobie pozwalając tym samym Hunterowi na swobodny atak z oddali, niestety są stosunkowo wolne. Zwierzaki z tej grupy doskonale sprawdzają się przy expieniu, solowym wykonywaniu questów, a także w wielu sytuacjach jako tankowie w małych grupach.
Feriocity – zwierzaki z tej grupy służą głownie jako DPS, mają zdolności, które służą do zwiększania zadawanego damage’u zarówno przez nie same jak i przez Huntera, cechują się dużą szybkością. Pety z tej grupy doskonale sprawdzają się w rajdowaniu, jak również przy grze PvE solo oraz w PvP.
Cunning – są najbardziej elastyczną grupą petów, a dzięki swojej szybkości oraz zdolnościom takim jak spowolnienie ruchu, spowolnienie czasu rzucania czaru, stunn’om czy efektowi disarm wroga, doskonale sprawdzają się w walce PvP. Te same zdolności sprawiają także, że zwierzaki te są dobrym wyborem w PvE grze solo bądź w małych grupach.
Więcej informacji na temat petów Huntera znajduje się w poniższym linku http://www.wow-petopia.com/

Ostatnio edytowany przez Marsjanka (2011-08-25 16:41:57)

Offline

 

#2 2011-08-26 14:58:34

Wasilek

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-08-16
Posty: 1
Punktów :   

Re: Hunter

Dla mnie super. I dzięki za pomoc !!

Offline

 

#3 2011-08-27 01:40:00

Azeri

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-08-22
Posty: 4
Punktów :   

Re: Hunter

Dobry poradnik, złośliwie szukałem czegoś żebym mógł się przyczepić i znalazłem parę szczegółów.
1. BM - Nie zgadzam się, że jest bezużyteczny! W PvP Hunter BM dzięki licznym cc, Bestial Wrath'owi potrafi zdziałać cuda. Oczywiście dla mniej doświadczonych graczy polecam MM czy Survi.
2. Na tym sezonie raczej nie opłaca się jechać w ARP huntem, bo żeby coś z tym zdziałać wymaga to chociaż soft capa. Niestety na naxxie bardzo trudno a wręcz niemożliwe jest go osiągnąć (oczywiście można się ogemować full arp ale po co rezygnować z agi?).
3. Co do survi/mm to nie wiem czy nie znalazłem (o 2giej w nocy to jedyne co mogę uważnie czytać to dobra książka ) ale dodam od siebie, że w survi nie potrzeba dobrej broni do robienia DPS'u, a w mm jest to KONIECZNE gdyż nasz dmg ze skilli opiera się na broni.
4. Haste dla hunta raczej średnio, chociaż znam takich którzy się za nim upierają. IMO Hunter to nie jest shaman Enhancement, że ubierać się pod haste, zawsze wolałem agi.

Tyle ode mnie - wrednego Azeri, który nie oddaje hełmów na 25tkach ;(


[img]http://img805.imageshack.us/img805/1217/mojasygna.jpg[/img]

I gdzie jest moj obrazek ja sie pytam?! Wlaczyc mi tagi!

Offline

 

#4 2011-08-27 10:32:13

 Marsjanka

Lord

4680265
Zarejestrowany: 2011-08-11
Posty: 14
Punktów :   

Re: Hunter

Azeri napisał:

1. BM - Nie zgadzam się, że jest bezużyteczny! W PvP Hunter BM dzięki licznym cc, Bestial Wrath'owi potrafi zdziałać cuda. Oczywiście dla mniej doświadczonych graczy polecam MM czy Survi.
2. Na tym sezonie raczej nie opłaca się jechać w ARP huntem, bo żeby coś z tym zdziałać wymaga to chociaż soft capa. Niestety na naxxie bardzo trudno a wręcz niemożliwe jest go osiągnąć (oczywiście można się ogemować full arp ale po co rezygnować z agi?).
(...)
4. Haste dla hunta raczej średnio, chociaż znam takich którzy się za nim upierają. IMO Hunter to nie jest shaman Enhancement, że ubierać się pod haste, zawsze wolałem agi(

Azeri, a zauwazyles, co jest napisane w naglowku??? poradnik PvE... 
Co do ArP i Haste - napisalam, ze sa to staty drugorzedne, na które jednak warto zwrócic uwage, ale nie nalezy ich stawiac ponad Agility ;-p

Znam jednak hunta MM, który ponad Agility postawil ArP. Podyktowane jest to faktem, ze Hunter MM robi fizyczne obrażenia, a armor penetration redukuje armor naszego przeciwnika, dzięki czemu zwiększymy zadawane obrażenia dla naszego celu. Jednak to wyjście zwiększy nasz DPS tylko wtedy, gdy mamy więcej niz 760 Armor Pentration rating.

Ja osobiscie stawiam na Agi ;-p

Dzieki Azeri za uwagi ;-)

Ostatnio edytowany przez Marsjanka (2011-08-27 20:36:53)

Offline

 

#5 2011-09-07 16:42:01

Thoori

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-08-15
Posty: 4
Punktów :   

Re: Hunter

Fajne, jakby wszystkie klasy były tak opisane..

Offline

 

#6 2011-09-13 18:22:00

KazziK2

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 2
Punktów :   

Re: Hunter

przyda sie przyda osobiscie na pve jade na mm bo calkiem zadowalajacy jak dla mnie dps sadzi


Paradu

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.pokemonword.pun.pl www.apocalypticshinobi.pun.pl www.benign.pun.pl www.dolinasmoka.pun.pl www.illuminati.pun.pl